معرفی شهرها و ورزشگاههای میزبان بازیهای جام جهانی ۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۱۴۲
فدراسیون جهانی فوتبال فهرست شهرها و ورزشگاههایی را که بازیهای بیستوسومین دوره جام جهانی در آنها برگزار خواهد شد، منتشر کرد. - اخبار ورزشی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه میرر انگلیس، در حالی که هواداران فوتبال خود را برای آغاز جام جهانی 2022 قطر آماده میکنند، فیفا فهرست 16 شهر میزبان جام جهانی 2026 را منتشر کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جام جهانی بیستوسوم به میزبان سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد و این اولین جام جهانی است که از سال 1994 در آمریکای شمالی برگزار خواهد شد. فیفا سال 2018 در حالی امتیاز میزبانی جام جهانی 2026 را به این سه کشور اعطا کرد که مراکش نیز خواهان میزبانی از مهمترین رویداد فوتبال بود.
فیفا اکنون شهرهایی را که از هواداران فوتبال در جام بیستوسوم پذیرایی خواهند کرد، معرفی کرده است که 11 شهر در آمریکا، سه شهر در مکزیک و دو شهر هم در کانادا واقع هستند. این شهرها عبارتند از لسآنجلس، آتلانتا، بوستون، دالاس، هیوستون، کانزاس، میامی، نیویورک/ نیوجرسی، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، سیاتل (آمریکا) مکزیکو سیتی، گوادالاخارا و مونتری (مکزیک) تورنتو و ونکوور (کانادا).
علاوه بر این شهرها، سینسیناتی، واشنگتن، دنور، ادمونتون، ناشویل و اولاندو نیز کاندیدای میزبانی از جام جهانی بودند که مورد پذیرش فیفا واقع نشدند.
جام جهانی 2026 اولین دورهای خواهد بود که جام جهانی با 48 تیم برگزار میشود یعنی 16 تیم بیش از شیوه فعلی برگزاری این تورنمنت. در همین حال مکزیک به اولین کشور در تاریخ تبدیل خواهد شد که سه مرتبه میزبان جام جهانی بوده است. این کشور پیش از این در سالهای 1970 و 1986 نیز برگزارکننده بازیهای جام جهانی بوده است.
فهرست کامل شهرها و ورزشگاههای جام جهانی 2026 به شرح زیر است:
1- آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز؛ 74 هزار و 295 نفر)
2- بوستون (ورزشگاه ژیلت؛ 65 هزار و 878 نفر)
3- دالاس (ورزشگاه ای تی اند ای؛ 80 هزار نفر)
4- گوادالاخارا (ورزشگاه آکرون؛ 46 هزار و 355 نفر)
5- هیوستون (ورزشگاه ان آر جی؛ 72 هزار و 220 نفر)
6- کانزاس سیتی (ورزشگاه اَروهِد؛ 76 هزار و 416 نفر)
7- لسآنجلس (ورزشگاه سوفی؛ 70 هزار نفر)
8- مکزیکو سیتی (ورزشگاه آزتکا؛ 87 هزار و 523 نفر)
9- میامی (ورزشگاه هاردراک؛ 65 هزار و 326 نفر)
10- مونتری (ورزشگاه بی بی وی ای؛ 51 هزار نفر)
11- نیویورک/نیوجرسی (ورزشگاه متلایف؛ 82 هزار و 500 نفر)
12- فیلادلفیا (ورزشگاه لینکلن فایننشال فیلد؛ 67 هزار و 594 نفر)
13- سانفرانسیسکو بی آرهنا (ورزشگاه لویز؛ 68 هزار و 500 نفر)
14- سیاتل (ورزشگاه لومن؛ 72 هزار نفر)
15- تورننتو (ورزشگاه بی ام او؛ 30 هزار نفر)
16- ونکوور (ورزشگاه بی سی؛ 54 هزار و 500 نفر).
کرونا انتخاب شهرهای میزبان جام جهانی 2026 را به تعویق انداخت
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: جام جهانی فوتبال جام جهانی فوتبال جام جهانی 2026 خواهد شد شهر ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازیآرا رسید/ معرفی ظرفیتهای خوب بازیهای رایانهای به سبد خانوار
حجتالاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازیآرا گفت: بازیهای رایانهای رسانههای بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانههای دیگر دارند را دارا هستند. این بازیها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازیهایی وجود دارند که میتوانند تاریخ را روایت کنند و پیامهای مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازیهایی هستند که درمانگر انسانها هستند و به لحاظ ظرفیتهای انتقال پیام از رسانههای دیگر کم ندارند.
وی افزود:رویداد بازیآرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتواهای ایرانی، اسلامی بازیها را طراحی کرده و از دغدغه خانوادهها ور این زمینه بکاهیم.
عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازیآرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کردهاند.
وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محورهای مختلف رویداد نشان میدهد که ظرفیت بازیسازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازیهای رایانهای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است.
دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشتهاند که در این جلسات تجربیات تیمهای مختلف به یکدیگر منتقل شد.
وی بیان کرد: تیمهایی از استانهای مختلف کشور در رویداد بازیآرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازیسازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازیآرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیتهای خوبی برای ورود بازیهای رایانهای به سبد خانوار را ایجاد کند.
حاجیهاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بیسابقهای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسلکشی شده و طی ماههای اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت میکنند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولتها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودککش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.
وی عنوان کرد: تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانهای و سلبریتیها و بازیسازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر میکنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزشهای رسانهای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازیآرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایهگذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند.
حاجیهاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغههای زیادی در حوزه محتوا و بازیها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازیآرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازیسازی کشور به موضوع غزه است.
گفتنی است نخستین دوره رویداد بازیآرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازیآرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها